لوله و اتصالات دستگاه مه پاش

لوله و اتصالات دستگاه رطوبت ساز جهت انتقال آب از منبع ذخیره و پمپ به سمت نازل مه پاش است. انتخاب جنس و مدل و سایز مناسب لوله ها و اتصالات این سیستم در کارکرد سیستم مه ساز بسیار تاثیر گذار است. در ادامه به این عوامل پرداخته شده است:

سایز لوله ها و اتصالات

در سیستم میست از لوله های با سایز پایین استفاده می شود تا بتوان در آن فشار بالایی ایجاد کرد. سایز لوله ها را از طریق قطر آن ها می شناسند که به طور معمول از سایز ۳/۸ اینچ و ۱/۲ اینچ استفاده می شود. که سایز ۳/۸ اینچ معمولا برای بخش های معمولی و سایز ۱/۲ اینچ برای محیط های صنعتی و برای ابعاد بزرگتر استفاده می شود.

شکل لوله ها : سخت یا منعطف

در شکل منعطف که از جنس پلاستیک است به راحتی قابلیت خم شدن دارند و این مزیت فوق العاده ای برای لوله کشی سیستم ایجاد می کند و همچنین مقدار اتصالات مورد استفاده را کمتر می کند.

در مقابل لوله های سخت معمولا از جنس PVC یا لوله های مسی و یا فولاد ضد زنگ است. معمولا در سیستم مه ساز به صورت مشترک هم از لوله های منعطف و هم از لوله های سخت استفاده می کنند.

جنس لوله های دستگاه مه پاش

برای سیستم مه ساز از جنس لوله های متفاوتی استفاده می شود که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

  • لوله پلی آمید
  • لوله PVC
  • لوله CPVC
  • لوله PEX
  • لوله مسی
  • لوله فولادی
دستگاه مه پاش گلخانه 2

طراحی و اجرای سیستم های رطوبت زا (میست و مه پاش)

با توجه به نیاز کاربرد با دو سیستم 1- لوله های فشار قوی پلی آنید و اتصالات فیتنگی و 2-  لوله و اتصالات مهره و دنباله ای قابل ارائه می باشد. این شرکت با توجه به داشتن نیروهای متخصص نسبت به طراحی این سیستم ها اقدام  می نماید از جمله:

1- انتخاب سیستم فشار قوی پمپاژ (تعیین بارفشار و دبی پمپاژ).

2- انتخاب و طراحی سیستم فیلتراسیون مناسب قبل از ورود به ایستگاه پمپاژ برای حفاظت از گرفتگی و خوردگی میست ها (مه پاش ها).

3- انتخاب تعداد نازل مورد نیاز و فواصل نصب بهینه آن ها.

4- انتخاب  و شبکه بندی رابط ها جهت استهلاک کمتر لوازم و بهینه کردن شبکه.