۱- اتصال دستگاه به آب ورودی ساختمان

ابتدا، شیر اصلی آب ورودی منزل را ببندید. سپس، روی رزوه های قطعات “تبدیل انشعاب آب ورودی” و “شیر توپی ورودی” را نوار تفلون بپیچید.

شیر دیواری آب سرد را جدا کرده و “تبدیل انشعاب آب ورودی” را روی خط ورودی آب و بر روی دیوار نصب کنید. سپس، “شیر توپی ورودی” را به “تبدیل انشعاب آب ورودی” وصل کنید. پس از اطمینان از بسته بودن شیر توپی، می توانید شیر آب ورودی منزل را باز کنید.

در مرحله بعدی، به وسیله شیلنگ، شیر توپی آب ورودی را به ورودی فیلتر مرحله اول ppدستگاه متصل نمائید.

۲-قرار دادن فیلترهای پیش تصفیه در هوزینگ ها

روکش فیلترهای مراحل یک، دو و سه را باز کرده و آنها را به ترتیب داخل محفظه (هوزینگ) های مربوطه قرار دهید. پس از قرار دادن فیلترها در هوزینگ های مربوطه، هوزینگ ها را با آچار در جای خود سفت کنید.

توجه: جهت قرار گرفتن فیلترهای مرحله دو (کربن فعال گرانول) و مرحله چهار (ممبران)، مهم است.

۳- قرار دادن فیلتر ممبران در محفظه

برای قرار دادن ممبران (فیلتر مرحله چهارم)، ابتدا اتصالات مربوطه را جدا، درب محفظه ممبران را باز کرده و ممبران را مطابق جهت نشان داده شده در جای خود قرار دهید. سپس، درب محفظه ممبران را کاملاً بسته و سفت کرده و اتصالات مربوطه را مجدداً در جای خود قرار دهید.

۴- نصب شیر مخزن تحت فشار

با پیچیدن نوار تفلون روی رزوه خروجی مخزن، شیر مخزن را روی آن نصب کنید.

۵- اتصال خروجی فاضلاب

برای اتصال خروجی آب غلیظ شده به فاضلاب، سه حالت انتخابی وجود دارد که هر کدام از حالت ها را که انتخاب کردید، سوراخی را روی لوله سیفون ایجاد نموده و شیلنگ خروجی آب آلوده دستگاه(flow 300) را به آن متصل کنید. برای آب بندی سوراخ، از چسب آکواریوم استفاده کرده و روی آن را با نوار تفلون، کاملاً بپوشانید.

۶- اتصال دستگاه تصفیه آب به مخزن تحت فشار

ورودی فیلتر مرحله پنجم post carbon را به مخزن تحت فشار وصل کنید.

۷- اتصال فیلتر قلیایی(alkaline)

از خروجی مرحله ی ششم فیلتر مینرال (mineral) (زردرنگ) یک انشعاب متصل کرده و در ورودی فیلتر آلکالاین متصل نمایید.

۸-فیلتر یو وی (uv) یا فیلتر ۴ کاره ۴in1

از خروجی فیلتر قلیایی (alkaline یک ورودی گرفته و به ورودی قسمت فیلتر یووی و یا فیلتر ۴ کاره نصب نمایید.)

* در نظر داشته باشید که لامپ یووی بسیار حساس بوده و باید توسط تکنسین های مجرب انجام شود. درصورتیکه تا به حال نصب یووی را انجام نداده اید بسیار با دقت عمل نمایید.

* نکته مهم : به هیچ عنوان جهت تست فیلتر یووی ( اشعه ماورا بنفش) را قبل از ورود به محفظه آلومینیومی روشن نکنید زیرا احتمال آسیب دیدن چشم ها وجود دارد.

از اتصال و سفتی تمامی اتصالات داخلی دستگاه مطمئن شوید.

۹-فیلتر نانو فیلتراسیون و اکسیژن ساز

از خروجی فیلتر قلیایی (alkaline) یک ورودی گرفته و به ورودی قسمت فیلتر  نانو و یا اکسیژن ساز نصب نمایید.

۱۰- نصب شیر برداشت تصفیه آب 

روی سینک ظرفشویی، سوراخی با قطر ۱۱ میلیمتر ایجاد کنید. برای این کار می توانید در دو مرحله، از مته نمره ۴ و بعد نمره ۱۲ برای سوراخ کردن سینک استفاده کنید. سپس، شیر برداشت را در جای خود قرار داده و سفت کنید. به ترتیب قرارگیری واشرها در جای صحیح خود دقت کنید.

در مواردی که به هر دلیلی، تمایل و یا امکان نصب شیر برداشت روی سینک وجود نداشته باشد، می توان “براکت شیر برداشت” را روی دیوار نصب کرده و شیر برداشت را روی آن قرار داد.

برای آب بندی بهتر دور شیر برداشت، می توانید از چسب آکواریوم استفاده کنید.

۱۱- اتصال دستگاه به شیر برداشت

خروجی فیلتر مرحله آخر را به شیر برداشت متصل نمائید.

راه اندازی دستگاه تصفیه آب خانگی

۱- شیر توپی ورودی آب را باز کنید.

۲- پیشنهاد می کنیم که در صورت امکان، قبل از باز کردن شیر توپی ورودی، شیلنگ متصل بین فیلترهای مرحله دوم و سوم را باز کنید و با قرار دادن ظرفی در زیر آن، پس از باز کردن شیر توپی، آب سیاه ناشی از عبور آب از فیلتر مرحله دوم که از جنس کربن گرانول است را جمع کرده و پس از مشاهده شفافیت آب، مجدداً شیلنگ را به فیلتر مرحله سوم متصل نمائید. این کار باعث خواهد شد تا تمیز شدن اولیه داخل دستگاه با سرعت بیشتری انجام شود.

۳- منتظر بمانیم تا مخزن ذخیره کاملاً پر شود. پر شدن منبع را می توان از صدای خاموش شدن پمپ تشخیص داد. این مرحله معمولآً ممکن است بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان ببرد.

۴- آب تصفیه شده اولیه فوق که در مخزن ذخیره شده است، به دلیل نو بودن دستگاه و فیلترهای دستگاه تصفیه اب ، قابل شرب نیست. لذا شیر برداشت را کاملاً باز می گذاریم تا مخزن خالی شده و فشار آن کاملاً کاهش پیدا کند.

۵- شیر برداشت را می بندیم و مجدداً منتظر می مانیم تا مخزن ذخیره پر از آب شود. از این به بعد می توان از این آب با کیفیت بالا برای شرب، پخت و پز و سایر موارد استفاده نمود.

توجه: حتی اگر پس از راه اندازی اولیه، به دلایلی (مثلاً مسافرت طولانی مدت)، مدت زمان زیادی را از دستگاه استفاده نکنید، پیش از استفاده مجدد، مراحل ۴ و ۵ را انجام دهید.

چند نکته مهم

دستگاه تصفیه آب خانگی را در جایی نصب کنید که نزدیک به انشعاب ورودی آب، پریز برق و انشعاب فاضلاب باشد. به همین دلیل، معمولاً یکی از بهترین گزینه های محل نصب این دستگاه ها، در زیر سینک آشپزخانه است.

– دستگاه را از محل هایی که در معرض حرارت زیاد و یا سرمای شدید و انجماد هستند، دور نگه دارید.

– در زمان نصب دستگاه تصفیه آب و تعیین محل آن، به آسان بودن سرویس و تعویض فیلترهای آن توجه داشته باشید.

– فقط ورودی انشعاب آب سرد آشامیدنی داخل منزل می بایست به ورودی دستگاه متصل شود. انشعاب آب داغ را به هیچ عنوان، جهت آب ورودی به دستگاه انتخاب نکنید.

– هنگام نصب، روی هریک از تبدیل ها و اتصالات را باید نوار تفلون پیچید. پس از پیچیدن تفلون روی قسمت نری اتصالات، آنها را داخل مادگی مورد نظر پیچ نموده و سفت کنید.

– از محکم بودن نصب شیلنگ ها در جای خود، مطمئن شوید. مهره را محکم در داخل تبدیل پیچ کنید تا هیچگونه چکه ای نداشته باشد.

– انتهای شیلنگ آب کثیف که به می بایست به داخل انشعاب فاضلاب هدایت شود را با زاویه ۴۵ درجه برش دهید تا احتمال مسدود شدن شیلنگ فاضلاب بسیار کم شود. مسدود شدن مسیر فاضلاب دستگاه، باعث وارد شدن صدمه و گرفتگی ممبران (فیلتر مرحله چهارم) خواهد شد.

– پس از راه اندازی اولیه دستگاه، تا مدتی آب خروجی تصفیه شده، دارای کمی حباب و ذرات سفید رنگ است. این مواد به دلیل نو بودن فیلترها وارد آب شده و مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کنند. بعد از گذشت چند هفته، این موضوع برطرف خواهد شد.

– در برخی مواقع، ممکن است مصرف کنندگان، به هر دلیلی تمایل داشته باشند تا TDS آب خروجی دستگاه را افزایش دهند. برای رسیدن به این هدف، در دستگاه های تصفیه آب خانگی یک شیر میکس تعبیه شده است. شیر میکس، در حالت عادی می بایست کاملاً بسته باشد. اما همانطور که گفته شد، اگر کسی تمایل داشت تا میزان TDS آب خروجی دستگاه را افزایش دهد، می تواند با باز کردن این شیر، این کار را انجام دهد.

اجزای اصلی دستگاه تصفیه آب

ورودی شیر آب: دریچه ای که بر روی خط تولید آب سرد قرار می گیرد. شیر دارای لوله ای است که به طرف ورودی پیش فیلترها متصل می شود.

  1. شاسی یا پایه دستگاه تصفیه آب خانگی : معمولا تمامی اجزاء اصلی دستگاه روی یک پایه در کنار هم قرار گرفته اند. پایه و استند تصفیه آب جهت کنار هم قرار دادن قطعات تصفیه آب. ممکن است دارای پایه ایستاده بوده و یا بدون پایه باشد.
  2. مخزن تصفیه آب : محل ذخیره آب تصفیه شده، که معمولا کنار دستگاه قرار داده میشود.
  3. شیر مخزن : جهت باز و بسته کردن مسیر ورود و خروج آب مخزن . 
  4. شیر برداشت تصفیه آب: جهت برداشت آب تصفیه شده نهایی، که معمولا روی سینک ظرفشویی نصب میشود.
  5. بست فاضلاب : جهت محکم نگه داشتن شلنگ خروجی پساب و هدایت به فاضلاب.
  6. هوزینگ تصفیه آب خانگی : جهت قرار گیری کارتریج های فیلتر های پیش تصفیه میتواند شفاف و یا مات باشد.
  7. اتصالات تصفیه آب : انواع مختلفی از اتصالات جهت ارتباط دادن فیلترها، قطعات و شلنگ های تصفیه بکار برده میشود.
  8. سوییچ فشار پایین تصفیه آب : جهت کنترل آب ورودی به دستگاه و خاموش کردن سیستم در صورت قطع شدن آب شهری.
  9. سوئیچ فشار بالا تصفیه آب : جهت کنترل میزان آب تصفیه تولید شده و خاموش کردن دستگاه پس از تولید آب کافی.
  10. شیر برقی : جهت باز کردن مسیر آب در زمان روشن بودن دستگاه و بستن مسیر آب شهری هنگام خاموش شدن دستگاه.
  11. آداپتور تصفیه آب : جهت تبدیل برق متناوب شهری با ولتاژ 220 به برق مستقیم با ولتاژ 24 ، 32، 36، 48
  12. پمپ تصفیه آب : جهت تامین فشار لازم برای فیلتر ممبران و ایجاد فرآیند اسمز معکوس
  13. سیم کشی برق : جهت برق کشی دستگاه و رساندن برق به همه اجزاء تصفیه آب
  14. هوزینگ فیلتر ممبران : جهت قرار گیری فیلتر ممبران درون آن
  15. محدود کننده فاضلاب تصفیه آب : جهت کاهش جریان خروج پساب
  16. گیج فشار تصفیه آب : جهت نمایش فشار داخل محفظه ممبران جهت کنترل و عیب یابی دستگاه تصفیه آب
  17. پایه فیلتر یا بست نگهدارنده فیلتر تصفیه آب : یا گیره فیلتر آب که در انواع مختلف برای به هم وصل کردن فیلترهای خطی تصفیه آب کاربرد دارد.
  18. سختی سنج اینلاین: جهت نمایش و کنترل میزان tds آب خروجی (در برخی دستگاه ها)
  19. شیر تنظیم املاح یا شیر میکس تصفیه آب : جهت کنترل tds آب و بهبود طعم و مزه آب تصفیه شده
  20. سه راه استیل : جهت ایجاد یک انشعاب از لوله کشی شهری برای دستگاه تصفیه آب
  21. شیر ورودی دستگاه : جهت دریافت آب شهری برای دستگاه و کنترل آن
333

اهمیت آب پاک برای زندگی

اهمیت آب پاک برای زندگی ۷۱٪ از سطح زمین با آب پوشیده شده است. این برای همه ی شکل های زندگی موجود در زمین حیاتی است. این شامل آب های زیر زمینی، اقیانوس ها، آب های بزرگ و…

85555

فواید نوشیدن آب گرم

فواید نوشیدن آب گرم مصرف آب سالم به اندازه کافی می تواند از سلامت پوست، عضلات و مفصل حمایت کند.آب به سلول های بدن کمک می کند مواد مغذی را جذب و با عفونت مبارزه…

8444

جمع آوری آب باران

جمع آوری و ذخیره آب باران در منابع طبیعی یا منابع مصنوعی برای جلوگیری از عدم هدر رفتن آب و تامین آب در آینده طراحی شده است.

5545

روز جهانی آب روز جهانی آب در روز ۲۲ مارس توسط مردم سراسر جهان جشن گرفته می شود. این روز به وسیله تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان یک رویداد سالانه در سال…

8122

خواص آب

آب (فرمول شیمیایی H2O) یک ماده شیمیایی شفاف است. اب یکی از ضروریات اساسی برای هر موجود زنده از جمله گیاهان و حیوانات است. درست مانند هوا، نور خورشید و غذا، برای رشد مناسب…

image 1
image