مقالات

مقایسه رادیاتور پنلی یا پره ایی

مقایسه رادیاتور پانلی با پره ای

امروزه تمامی افراد دنبال ان هستند فضای خانه و مکان استراحت وکارشان طوری باشد که احساس آرامش وامنیت کند یکی از آن عوامل دمای اتاق است که  دمای مطلوبی داشته باشد . در رابطه با سیستم گرمایشی به دلیل داشتن تنوع زیاد مشاورین ما اطلاعاتی در رابطه با مقایسه رادیاتور پره ایی و پنلی جمع آوری کردن تا شما را در انتخاب از سردرگمی و دودلی نجات دهند.د ر این مطلب بازرگانی دماکده قصد دارد تا با ویژگی های هر کدام از این رادیاتور ها بیشتر آشنا شوید وتصمیم درستی نسبت به خرید آن داشته باشید. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

همان طور که گفتیم استفاده روز افزون از سیستم های گرمایشی جدید از قبیل پکیج دیواری، صحبت در مورد اینکه چه نوع رادیاتوری می تواند بهترین گرمایشی را ایجاد  کند داغ شده است. در این میان عمده رقابت بین رادیاتور پنلی و رادیاتور پره ایی می شود ما در این نوشتار به مقایسه میان رادیاتور پنلی وپره ای می پردازیم:

آشنایی با رادیاتور

تنوع بسیار زیاد رادیاتورهای موجود در بازار برای همه ما چه آنهایی که در این زمینه تخصص دارند و چه آنهایی ک بار اولشان هست می خواهند خریداری کنند، بسیار گیج کننده هست هر سال طرح ها و سبک های جدیدی از رادیاتور وارد بازار می شود .در کشور ما بیشتر انتخاب بین دو نوع اصلی رادیاتور پره ایی یا پنلی انجام می شود.

جنس رادیاتور

جنس ومتریالی که رادیاتور از آن ساخته می شود ویژگی های آن را تعیین می کند. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که در مبحث انتقال حرارت بهتر، علاوه بر جنس و خواص رادیاتور، شکل و ظاهر آن هم حائز اهمیت است. رادیاتورهای پره ایی از جنس آلومینیوم ساخته می شوند و بعضا به نام رادیاتور آلومینیومی هم خوانده می شوند. رادیاتور های پنلی از جنس فولاد هستند .

روش تولید رادیاتورها

برای تولید رادیاتورهای پره ایی در گذشته از روش فرایند اکستروژن استفاده می شد در حالی که امروزه بیشتر تولید آن  از طریق فرایند قالب گیری انجام می شود. رادیاتورهای پنلی نیز از طریق شکل دهی ورقه های فولادی تولید می شوند.

میزان گرمایش

از لحاظ گرمایش رادیاتور پنلی و پره ایی تقریبا به یک میزان بازده حرارتی دارند به طور مثال 100 سانت رادیاتور پنلی ایساتیس 1832 کیلو کالری بر ساعت بازده حرارتی دارد  و در مقابل 12 پره رادیاتور پره ایی بوتان که همان اندازه 100 سانت را دارد بازده حرارتی برابر 1896 کیلو کالری بر ساعت دارد.

وزن رادیاتورها

آلومینیوم فلز سبکی است بنابراین رادیاتورهای آلومینیومی وزن کمی دارند در حالی که رادیاتورهای پنلی چون از جنس فولاد ساخته شده  و سنگین تر است به خاطر همین است که حمل ونقل ونصب رادیاتورهای پره ایی راحت تر وآسان تراست

ماندگاری

یکی از موارد که در انتخاب مطمئن به شما کمک می کند کیفیت وماندگاری یک وسیله است با توجه به جنس هردو رادیاتور مشخص است و واضح است جنس فولاد از آلومینیوم از مقاومت بالاتری برخوردار است وبرای همین است اکثر رادیاتورهای پنلی دارای مدت زمان گارانتی بیشتری می باشند به طور مثال رادیاتورپنلی ایساتیس دارای 15 سال گارانتی تعویض  می باشد در مقابل رادیاتور پره ایی بوتان دارای 10 سال گارانتی می باشد.

قیمت رادیاتور

هزینه اولیه ی که نسبت به رادیاتور پره ایی پرداخت می شود در مقایسه با رادیاتور پنلی بیشتر است و آن هم به خاطر جنسیت رادیاتور ها هست آلومینیوم نسبت به فولاد فلز گران تری است  علاوه بر هزینه های اولیه باید به تعمیر وسرویس انها توجه کرد. بماند به دلیل طولانی بودن گارانتی رادیاتورها خیلی به ندرت پیش می آید که نیاز به تعمیرداشته باشند ولی در این مورد می توان گفت اگر رادیاتور پره ایی یک پره اش سوراخ شود امکان حذف همان پره را دارد اما در رادیاتور پنلی این مورد امکان پذیر نیست و باید کل رادیاتور تعویض شود رادیاتور پنلی قابلیت کم و زیاد کردن ندارند.

در زمینه قیمت رادیاتورهای پنلی از رادیاتورهای پره ایی جلو زده ومناسب تر است  آن هم به دلیل جنسیت رادیاتور است و با توجه به اینکه بازده حرارتی هردو تقریبا یکسان هستند صرفه اقتصادی با خرید رادیاتور پنلی است .

شایان ذکر است که وسایل نصب رادیاتور پنلی از جمله بست دیواری ماسوره در پوش و پیچ و رول پلاک در کارتن محصول وجود دارد که  در رادیاتورهای  پره ایی  وجود ندارد  و باید به صورت جداگانه خریداری شود.

مقاومت در برابر خوردگی

جنس آلومینیوم مقاومت خوردگی بالایی دارد ولی فولاد ممکن است مقاومت خوردگی کمتری داشته باشد.

زیبایی

مساله زیبایی مبحثی است که نمی شود زیاد در آن مانور داد  و مقایسه کرد چون سلیقه ایی است وهر کسی یک نوع سلیقه ایی دارد اما با توجه  به ظاهر رادیاتور پنلی که به صورت یکپارچه هستند وبدون درز، شاید بتوان گفت با منازل ومکانهای امروزی همخوانی بیشتری دارد. وتوجه به این مطلب که از نظر بهداشتی، تمیز کردن رادیاتور پنلی نسبت به پره ایی آسان تر است .

هواگیری

رادیاتورهای پنلی نیاز به انجام هواگیری ندارند ولی رادیاتور های پره ایی به منظور عملکرد وکارایی بهتر لازم است سالانه هواگیری شوند.

قابلیت کارکرد با پکیج

با توجه به اینکه اکثرا از پکیج های دیواری استفاده می کنند خواستار این هستند که بدانند رادیاتور پنلی یا پره ایی با پکیج کارایی بهتری دارند.

در مقالات قبل گفته شد که جنس مبدل پکیج های دیواری از مس می باشد و مس داخل مبدل و آلومینیوم داخل رادیاتور پره ایی تشکیل پدیده پیل الکترولیتی می کند که این امر موجب تولید مداوم گاز هیدروژن داخل رادیاتورها و مدار گرمایشی می شود که عملا در رادیاتور پره ای نیاز مداوم به هواگیری را ایجاد می کند و این هواگیری مداوم باعث کاهش عمر مفید پمپ و منبع انبساط پکیج دیواری شما خواهد شد.

جمع بندی

بازرگانی دماکده سعی بر این داشته تا شما مصرف کنندگان گرانقدر بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. با استقبالی که از رادیاتور پنلی به تازگی شده است بسیاری از تولید کنندگان را به فکر تولید رادیاتور پنلی انداخته است . از جمله آن می توان به بوتان و ایران رادیاتور اشاره کرد .

حتما به این نکته توجه داشته باشید که محاسبه رادیاتور پنلی بسیار مهم است وپیشنهاد می شود برای این کار از  کارشناسان خبره کمک بگیرید.

مجموعه بازرگانی دماکده خوشحال می شود که نظرات خود را با آنها در میان بگذارید. در صورتی که سوال یا راهنمایی داشتید می توانید از کارشناسان ما بپرسید که درکمترین زمان پاسخ آن را دریافت می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *