لوله کشی کولر گازی یکی از مراحل حساس و مهم در سیستم های برودتی است . برای اینکه گاز کولر گازی بین کندانسور و اواپراتور گردش داشته باشد نیاز به لوله کشی مسی کولر گازی داریم . این لوله کشی در زمانی که ساختمان در مرحله سفت کاری است انجام می شود و باید آن را به افراد متخصص سپرد .

شرکت تاسیسات مهندسی کاشان با اکیپ های مجرب آماده همکاری با مشتریان عزیز در لوله کشی لوله مسی انواع کولر گازی اسپلیت می باشد. شاید یکی از حساس ترین قسمت های کولر گازی لوله کشی مسی آن می باشد زیرا اگر زیر نظر افراد متخصص و مجرب انجام نگیرد خسارات سنگینی به مشتری وارد میشود .

لوله کشی کولر گازی توسط پیمانکاران مجرب

چرا تاکید من به استفاده از افراد مجرب است ؟با  مثالی توضیح می دهم  اگر در لوله کشی  مسی کولر گازی فرد خم مناسب به لوله ندهد و لوله بشکند یا گرفتگی پیدا کند چه اتفاقی می افتد .

نحوه تحویل پروژه ها :

در مرحله تحویل پروژه ها قبل از تحویل پروژه ، ابتدا در لوله ها گاز ازت ( نیتروژن ) تزریق می شود تا هر گونه نشتی احتمالی در مرحله اولیه برطرف شود زیرا در پیدا کردن و رفع نشتی در مرحله اولیه ، هزینه و وقت بسیار کمتری صرف می شود و پس از تست  لوله کشی ها پروژه تحویل پیمانکار می گردد .

مرکز اجرای لوله کشی توکار کولرگازی و داکت اسپیلت

امروزه یکی از رویکردهای تازه ای که در تاسیسات بسیاری از ساختمان ها به ویژه در حین لوله کشی و انجام امور تاسیساتی مورد استفاده قرار میگیرد لوله کشی توکار کولرگازی و داکت اسپیلت ها می باشد. این روش با توجه به نتایج و عملکرد خوبی که از خود به جای گذاشته توانسته هر روزه بر محبوبیت خود بیافزاید و این مسئله کاملا امری طبیعی است که خانه‌هایی که اخیرا در ایران ساخته می‌شوند هم لوله‌کشی توکار کولرگازی و داکت اسپیلت ها را مدنظر قرار بدهند تا در آینده بتوانند از این سیستم برای تهویه مطبوع خانه استفاده کنند. اگر بخواهیم توضیحات بیشتری در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم باید در جریان قرار بگیرید که لوله کشی توکار کولرگازی با لوله کشی های فاضلاب و همچنین لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان متفاوت می باشد و حتی این امکان وجود دارد که این لوله ها توسط لوله کش اب و فاضلات صورت نگیرد زیرا متخصص نصب کولر گازی تخصص لازم برای اجرای این نوع از لوله کشی را فرا گرفته است. اجرای این نوع از لوله کشی امروزه علاوه بر اینکه برای ساختمان های نوساز مورد استفاده قرار میگیرد برای ساختمان های قدیمی نیز کاربرد دارد البته باید در جریان باشید که در ساختمان های قدیمی میزان هزینه برآورد شده مقداری متفاوت خواهد بود.

اگر میخواهید با لوله کشی توکار کولر گازی و داکت اسپیلت ها بیشتر آشنا شوید بهتر است اول با مزایای این کار بیشتر آشنا شوید

مزایای لوله کشی توکار کولرگازی و داکت اسپیلت

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که در نظر دارید از لوله کاشی توکار کولرگازی و داکت اسپیلت استفاده کنید باید نسبت به مزایایی که استفاده از این روش با خود به همراه دارد آگاهی پیدا کنید. در این قسمت در نظر داریم به برخی از این مزایا بپردازیم که عبارتند از:

  • صدای بسیار کمتری از کولر گاز پنجره ای منتشر می شود که این قضیه به دور بودن موتور آن از پنل داخلی ارتباط دارد.
  • یکی از مهمترین مزایای آن میتوان به زیبایی پنل داخلی و همچنین قابلیت هماهنگ شدن آن با فضا و دکوراسیون داخلی خانه اشاره کرد.
  • این قابلیت را دارا می باشد که آن را در هر نقطه ای از منزل که تمایل دارید نصب نمایید.
  • مصرف برق را تا حد بسیار زیادی پایین می آورد.
  • صدا و لرزش شدیدی را حتی زمانی که آن را بر روی پنجره نصب می کنید با خود به همراه ندارد.

تمامی مواردی که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم جزء مهمترین دلایلی می باشد که افراد به سراغ استفاده از لوله کشی توکار کولر گازی بروند. البته با توجه به اینکه امروزه شرکت های تهویه مطبوع بسیار زیادی در این زمینه فعالیت دارند شاید انتخاب برای متقاضیان مقداری سخت باشد اما باید بدانید که با در نظر گرفتن کارآیی و سابقه هر شرکت میتوان به یکی از بهترین ها دست پیدا کرد.

معایب لوله کشی روکار کولر گازی چیست؟

همچنین نکته ی دیگری که باید به آن دقت داشته باشید این است که هر وسیله ای علاوه بر اینکه فواید و مزایایی را با خود به همراه دارد مضراتی را نیز شامل می شود که باید به مرور زمان آنها را برطرف کرد تا مشتری علاقه و تمایل بیشتری به استفاده از آن از خود نشان دهد. از همین رو در این قسمت به معرفی برخی از معایب کولرگازی می پردازیم.

  • همانطور که میدانید در برخی موارد برای نصب این وسیله از لوله هایی ضخیم و کابل برق استفاده می شود که باعث اتصال پنل داخلی و بیرونی می شود که گاهی اوقات این کابل از وسط پذیرایی عبور می کند.
  • این امکان وجود دارد که آب کولر گازی در مرکزی ترین و حساس ترین نقطه منزل دچار ریزش شود و آسیب جدی را به دیوار و کاغذ دیواری وارد نماید.
  • نمای زشتی را به دلیل عبور کابل از وسط پذیرایی فراهم می آورد.
  • امکان آسیب رساندن به لوله ها به دلیل حساسیت بسیار بالای آنها و همچنین قابل دسترس بودن آنها وجود دارد.

تمامی دلایلی که در این قسمت به شما معرفی کردیم جزء مواردی هستند که متخصصان باید برای رفع آنها تلاش کنند تا خدمت بی عیب و نقص را برای مشتریان فراهم آورند.

شرایط و نحوه نصب لوله کشی توکار کولرگازی چیست

لوله کشی توکار کولرگازی و داکت اسپیلت ها که به اصطلاح به آن لوله مسی کولر گازی نیز گفته می شود باعث ارتباط میان پنل داخلی و پنل خارجی آن می شود و در عین حال میتواند دلایل فنی بسیار بالا و حساسی را به دنبال داشته باشد. زیرا آنها در معرض رطوبت و گرد و غبار قرار می گیرند و حتی میتوانند سیکل سرما سازی اسپیلت را دچار مشکل کنند که در نتیجه تعمیر آن هزینه سنگینی را برای افراد به همراه خواهد داشت. از همین رو مسئله ای که اهمیت پیدا می کند این است که باید انجام کار را کاملا استاندارد و اصولی طی کنید تا اگر خلل و یا کم کاری در نصب لوله های توکار کولر گازی ایجاد شود. این مسئله به این دلیل بیان می شود که پس از نصب و سکونت مشتری در خانه اش در صورت بروز مشکل باید دوباره بخش زیادی از داخل منزل دوباره کنده شده تا عیب یابی شود که این مسئله هیچ جوره عملی نمی باشد س بهترین روش برای جلوگیری از این اتفاقات و هزینه‌های سنگینی انجام کار به صورت کاملاً اصولی و منطقی توسط متخصصین این حرفه می‌باشد.

به ما برای اجرای لوله کشی توکار کولرگازی و داکت اسپیلت اعتماد کنید

از انجایی که لوله کشی توکار کولر گازی و داکت اسپیلت ها از حسایت بسیار بالایی برخوردار می باشند بهتر است که کار را همیشه به کاردان بسپارید تا در صرف هزینه و زمان شما صرفه جویی شود.

گروه فنی فدک تهویه سالهاست که در زمینه اجرای لوله کشی توکار کولر گازی و داکت اسپیلت به پروژه های مختلفی در ارگانهای دولتی و غیر دولتی در سراسر ایران بهترین خدمات را ارائه داداه است و همیشه مورد اعتماد و رضایت مشتریان بوده است.

گروه فنی فدک تهویه تشکیل شده است از تیمی از نصابان با تجربه و متخصص و زحمتکش که مجهز به تجهیزات و لوازم پیشرفته برای انجام پروژه های اصولی و کامل می باشد.

شما در هر زمان که به خدمات لوله کشی توکار کولر گازی یا داکت اسپیلت ها نیاز داشتید با ما تماس بگیرید تا تیمی از خدماتی نو و متفاوت را از ما دریافت کنید.

نکات کلیدی در اجرای لوله کشی توکار کولرگازی

اگر شما هم روزی تصمیم گرفتید که لوله کشی کولر گازی یا داکت اسپیلت خود را توکار انجام دهید بهتر است با برخی از نکات آشنا شوید تا از برخی از اشتباهاتی که ممکن است برای شما درد سر ساز یا حتی هزینه ساز باشد جلوگیری کنید

  • سایز لوله های مسی را مناسب انتخاب کنید.

انتخاب سایز لوله های مسی جهت نصب کولر های گازی و داکت اسپلیت ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد به گونه ای که اگر به درستی انتخاب نشود می تواند در میزان بازدهی دستگاه شما تاثیر بسزایی داشته باشد و انگاه شما مجبور به پرداخت هزینه های بسیار بیشتری برای تعویض و نصب مجدد لوله ها می شوید.

  •  تمیز نگه داشتن لوله ها

تمیز نگه داشتن لوله های کولر گازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد به طوری که وجود گرد و خاک و غبار کثیفی و یا آلودگی باعث می شود عمر لوله ها کاهش بیابد پس بهتر است از انها خوب نگهداری شود تا آسیب نبیند. یکی از توصیه های ما به شما این می باشد که ابتدا و انتهای لوله ها را با درپوشی ببندید تا در حین انجام دیگر کار ساختمانی مصالح ساختمانی در درون لوله ها گیر نکند و باعث مسدود شدن انها شود.

  •  مراقب شکستن لوله ها باشید

در زمان لوله کشی، لوله های مسی هر دو قسمت در محل نصب یونیت داخلی و یونیت خارجی باید بیرون از دیوار قرار گیرند و تمامی طول لوله ها نباید به داخل دیوار بروند.

در محل نصب یونیت داخلی، لوله ها بین ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر باید از دیوار بیرون آیند و در محل نصب یونیت خارجی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر . شکستگی لوله ها عمدتا در محل نصب یونیت داخلی و بخاطر عدم توجه و نبودن اطلاعات کافی سایر افرادی که در داخل ساختمان مشغول به کار می باشند بوجود می آید و بیشتر در زمان گچ کاری به لوله ها آسیب وارد می گردد.

  • لوله ها را عایق کنید.

بهتر است سراسر لوله ها را با عایق بپوشانید تا از وارد شدن هر گونه ضربه به لوله ها و یا وجود گردو غبار به داخل انها جلوگیری شود .

فرقی ندارد لوله شما در زیر کار باشد یا روی کار بهتر است کاملا لوله را عایق بندی کنید و لوله را به دیوار با ابزار بست کمربندی ببندید تا لوله ها شل نشوند.

  • به لوله خروجی آب دقت کنید

عملکرد کولر گازی به طور طبیعی به گونه ای می باشد که در هنگام کار کردن رطوبت محیط داخلی را جذب می کند و توسط لوله خروجی اب کولر گازی یا همان لوله درین کولر گازی به بیرون تخلیه می کند. حال اگر این لوله شیب کافی نداشته باشد یا مسیر ان مسدود شده باشد در فرایند تخلیه اب مشکل ایجاد می شود . پس دقت کنید هنگام اجرای پروژه لوله کشی توکار کولر گازی لوله خروجی اب دستگاه دارای شیب مناسب باشد و حین انجام کار چیزی باعث مسدود شدن آن نشود.

  • مراقب باشید لوله ها دزدیده نشوند.

در بعضی از ساختمان های در حال ساخت، پس از پایان لوله کشی توکار لوله های مسی به علت عدم توجه نگهبان ساختمان ، لوله های مسی بخاطر ارزش ریالی متاسفانه سرقت می شود.

بخاطر مشکلات بوجود آمده که در بالا و به اختصار توضیح داده به نصب راحت و سریع پانل یونیت داخلی کولر های گازی اسپلیت دیواری در مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری بنام باکس پنل(داکت) مبادرت می شود که مزایا و قابلیت های آن به شرح ذیل می باشد :

۱) باعث زیبایی محل لوله های کولر گازی داخل اتاق ها و محل مورد نظر تا قبل از نصب پانل داخلی می شود.

۲) حفاظتی است که از ضربه خوردن و شکستن لوله های مسی کولر گازی و صدمات جدی به آن ها قبل از نصب یونیت داخلی جلوگیری می کند و سلامتی لوله ها را تا زمان نصب کولر گازی اسپلیت تامین می نماید.

۳) آب بوجود آمده از رطوبت هوای محیط را به سهولت با آب بندی کامل به لوله درین  انتقال میدهد.