یک جت جکوزی، شامل قسمت های مختلفی است. جت جکوزی، شامل دو قطعه اصلی “پایه جت” و “سرجت” است. پایه جت، بخشی است که در قسمت پشت دیواره جکوزی نصب شده و دربرگیرنده دیفیوزر، اتصالات هوا و آب، قاب و چشمی نازل است.

یکی از مسائلی که باعث می شود انتخاب و خرید جت جکوزی مشکل باشد، تنوع بسیار زیاد آنها از نظر نوع، سایز و رنگ است. برای کمک به انتخاب بهتر جت جکوزی، در ادامه به معرفی انواع و تفاوت آنها با یکدیگر خواهیم پرداخت.

انواع جت جکوزی

جت های جکوزی را می توان در انواع اصلی زیر دسته بندی نمود:

جت جکوزی Rotational

جت جکوزی Rotational

نازل قرار گرفته روی این نوع جت ها، می توانند در جای خود آزادانه حرکت گردش دایره وار داشته باشند و آب و هوا هم به همین شکل وارد جکوزی شود.

جت جکوزی Directional

جت جکوزی Directional

نازل مرکزی این جت ها در جای خود بصورت فیکس (بدون حرکت) هستند. البته جهت نازل ها را می توان با دست تغییر داده و آنها را در موقعیت مطلوب، تنظیم نمود.

جت جکوزی Pulsator یا Twin-Roto

جت جکوزی Pulsator یا Twin-Roto

در این نوع جت ها، معمولاً دو نازل در کنار هم در مرکز جت قرار دارند که با گشتاور ایجاد شده توسط فشار آب و خروج آنها از این دو نازل، نازل ها بصورت دایره وار در جای خود می چرخند.

جت جکوزی Massage

جت جکوزی Massage

این جت ها، دارای سوراخ های ریز زیادی هستند که آب از داخل آن ها و بصورت یکنواخت وارد جکوزی می شوند.

جت جکوزی Ozone / Cluster

جت جکوزی Ozone  Cluster

این جت ها معمولاً دارای نازل نبوده و به همین دلیل، میزان جریان و جهت در آنها قابل تنظیم نیست. مرکز این جت ها عموماً خالی بوده و آب با حجم بالا از همین بخش وارد جکوزی می شود.

روش جایگزین کردن جت جکوزی

قدم اول: شناسایی نوع پایه جت

شناسایی نوع پایه جت جکوزی

اولین کاری که می بایست برای تعویض جت جکوزی انجام دهیم، دیدن و شناسایی نوع پایه جت جکوزی است. معمولاً نوع پایه جت توسط یک کد روی بسیاری از پایه های جت های برندهای معتبر حک شده است که شما با خواندن و جستجوی آن در اینترنت، می توانید مشابه آن را برای خرید، پیدا کنید.

قدم دوم: شناسایی نوع پایه جت

اندازه گیری قطر جت جکوزی

بعد از اینکه نوع پایه جت مشخص شد، نوبت به انتخاب درست “سرجت” است. قطر خارجی سرجت را (مطابق شکل) اندازه گیری کنید تا در خرید این بخش نیز دچار اشتباه نشوید.

بعد از اینکه نوع و ابعاد پایه جت و سرجت را مشخص کردید، می توانید نوع جت جکوزی را مطابق سلیقه و نیاز خود تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر قبلاً از جت Directional استفاده می شده و ترجیح می دهید که از جت Pulsator استفاده شود، این کار به سادگی میسر خواهد بود.