مقالات

پکیچ دیواری چیست؛ مزایا و معایب آن چیست؟

پکیج دیواری چیست؟ مزایا و معایب

یکی از رایج ترین وسایل گرمایشی وحرارتی، پکیچ دیواری است که نصب این نوع پکیچ ها در آشپزخانه ها وآبدارخانه های ادارات روی دیوار نصب می شود. در این مقاله ما در بازرگانی دماکده به توضیح درباره این موضوع که پکیج دیواری چیست و مزایا و معایب آن کدام است پرداختیم و توضیح دادیم، با دماکده تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ویژگی پکیج های دیواری

پکیچ دیواری به دلایلی که در زیر شرح داده می شود مورد انتخاب مصرف کنندگان قرار گرفته است:

  1. پکیچ های دیواری هم آب گرم مصرفی را تامین می کنند و هم آب گرم سیستم های گرمایشی از قبیل رادیاتورها وگرمایش از کف وداکت اسپیلت را تامین می کنند.
  2. در مصرف انرژی گرمایش مطبوع و مقرون به صرفه را برای مصرف کننده تامین می کند.
  3. استفاده از دودکش مخصوص (کواکسیال) موجب شده که علاوه بر خروج دود از دستگاه هوای مصرفی مورد نیاز را از محیط بیرون تامین کند.
  4. پکیچ های دیواری به دلیل استفاده از استانداردهای اروپایی از امنیت فوق العاده ایی برخوردارهستند.
  5. به دلیل اینکه این نوع پکیچ ها روی دیوار نصب می گردد عملا فضای کمتری را اشغال می کند وبرای آپارتمان ها وفضاهای کوچک فوق العاده مناسب است.
  6. اگر بخواهید در مصرف انرژی صرفه جویی بیشتری بکنید می توانید از ترکیب پکیچ و کویل آب گرم استفاده کنید با این کار گرمای بهتری با هزینه کمتری ایجاد خواهد شد.
  7. عملکرد پکیچ در تابستان تهیه آب گرم مصرفی است ودر زمستان علاوه بر تهیه آب مصرفی ، آب گرم جهت سیستم های گرمایشی را تامین می کند.

متخصصین بازرگانی دماکده توضیحاتی در رابطه با انواع پکیچ های دیواری و مزایا ومعایب آنها ارائه می دهند که مشتریانی که قصد خرید دارند بتوانند با مطالعه وبررسی این مطالب ،بهترین انتخاب را داشته باشند.

همانطور که قبلا گفته شد پکیچ های دیواری هم آب گرم مصرفی وهم گرمایش  مطلوب در محل کار وسکونت را تامین می کند ودارای ایمنی بالاتردر بین واحدهای مسکونی استقلال کامل تری دارد وفضای کمی را اشغال می کند واین خود موجب پرکاربرد شدن پکیچ دیواری شده است.

تولید آب گرم مصرفی توسط پکیچ

آب گرم مصرفی آبی را می گویند که برای شستن ظروف و یا دوش از آن استفاده  می کنند قبلا ودر بسیاری از خانه های فعلی هنوز این وظیفه به عهده آبگرمکن ها می باشد.

وقتی آب گرم را باز می شد سنسور آبگرمکن این آلارم را به مشعل انتقال می داد آب گرم که از طریق آبگرمکن به شیرها ارسال می شود با چرخش در مبدل آبگرمکن گرم می شود واز لوله ها خارج می شود واین فرایند کمی زمان میبرد تا آب گرم شود.

این موضوع دقیقا در پکیچ  ها هم اتفاق می افتد.

مزایا استفاده از پکیچ دیواری

  • آب گرم فوری
  • آب گرم دائم
  • گرمایش مطبوع
  • کم حجم
  • مستقل
  • حافظ محیط زیست
  • کم مصرف

معایب پکیچ های دیواری

  • عدم استفاده در منازلی که بیش از دوحمام وسرویس بهداشتی دارند
  • عدم وجود ذخیره کافی آب گرم
  • محدودیت نصب در ساختمانهای بزرگ
  • امکان ایجاد رسوب در صورت کارکرد نادرست

انواع پکیچ ها

پکیچ تک مبدل و دو مبدل

پکیچ های دو مبدل در برابر رسوبات نسبت به پکیچ های تک مبدل مقاوم تر بوده وقیمت بالاتری دارند این پکیچ  ها برای ساختمانهای بزرگ مناسب است پکیچ های تک مبدله نسبت به دو مبدله استهلاک کمتری دارند.

پکیچ فن دار و بدون فن

پکیچ بدون فن بی صدا می باشد وبرق کمتری مصرف می کند این نوع پکیچ باید در فضای داخلی ساختمان نصب شود. پکیچ های فن دار به خاطر داشتن دودکش های دو جداره جهت جلوگیری از ورود گازهای سمی به داخل محیط ساختمان بهتر وایمن تر می باشد.

پکیچ دیواری از لحاظ نوع سوخت مصرفی

  • پکیچ گازسوز
  • پکیچ برقی

تفاوت پکیچ دیواری با آبگرمکن

طبق توضیحاتی که داده شد متوجه شدید که پکیچ دیواری هم آب گرم مصرفی و هم آب گرم سیستم های گرمایشی را تامین می کنند ولی آبگرمکن ها فقط آب مصرفی را تامین می کنند وقادر به داشتن امتیاز گرمایشی نیستند.آبگرمکن ها دارای مخزنی هستند که  آب را در آن ذخیره می کنند که پکیچ ها نمی توانند آب را ذخیره کنند.

امروزه با توجه دردسترس بودن پکیچ وشرایط ایمنی بالاتر این دستگاهها کمتر کسی به سراغ آبگرمکن  می رود. با داشتن یک پکیچ در منزل به راحتی می توان سیستم های گرمایشی خود اعم از رادیاتورگرمایش از کف  یا داکت اسپیلت های خود را گرم کرد.

جمع بندی

در این مقاله ما در فروشگاه پکیج دیواری دماکده به توضیح درباره پکیج دیواری، مزایا و معایب و انواع پکیج دیواری پرداختیم. در این مقاله سعی بر این داشتیم که سوالات شما را در این زمینه به راحتی پاسخ دهیم. در صورتی که هنوز هم درباره پکیج دیواری سوالی داشتید میتوانید در کامنت ها بپرسید یا با در دماکده تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *