مقالات

تفاوت کولر گازی معمولی با کولر گازی اینورتر در چیست؟

تفاوت کولر گازی معمولی با کولر گازی اینورتر در چیست؟

در روزهای گرم تابستان هوای داخل خانه یا ساختمان ها می تواند چنان گرم شود که داشتن یک سیستم خنک کننده امری ضروری تلقی می شود. مطابقت داشتن کولر گازی با نیازهای روزمره افراد برای خنک و راحت نگه داشتن محل کار و زندگی ضروری است.ما در  بازرگانی دماکده به شما کمک میکنیم تا با تفاوت این دو نوع کولر گازی اشنا شوید.

تفاوت کولر گازی معمولی با کولر گازی اینورتر

دو نوع عملکرد برای کولر گازی وجود دارد که با نام اینورتر و معمولی (غیر اینورتر) شناخته می شود. هر دو این مدل ها می توانند فضا را خنک یا گرم کنند. اما انتخاب بین آن ها کمی دشوار است.

  1. از بزرگ ترین تفاوت های کولر گازی اینورتر و کولر گازی معمولی موتور آن ها می باشد که در نوع اینورتر با سرعت متغیر و در نوع معمولی به صورت ثابت کار می کنند.
  2. اسپلیت های اینورتر مصرف برق کمتری نسبت به اسپلیت معمولی دارند.
  3. کولر اسپلیت های اینورتر سرمایش و گرمایش سریع تری نسبت به نوع معمولی این دستگاه دارند.
  4. صدای تولید شده از دستگاه در کولر گازی های اینورتر کمتر می باشد.
  5. کولرگازی اینورتر با برد اینورتر کار می کنند و مانند کولرگازی معمولی نیازی به خازن و سیم پیچ برای استارت ندارد.
  6. کولر های نوع اینورتر به دلیل استهلاک کمتری که دارند عمر بیشتری نسب به کولرهای نوع معمولی خواهند کرد.
  7. هزینه خرید کولرگازی اینورتر از غیر اینورتر بیشتر است اما این امر به دلیل مزایایی که دارند قابل قبول می باشد.

عملکرد کولر گازی اینورتر و معمولی

تفاوت اصلی بین نحوه عملکرد کولر گازی اینورتر نسبت به غیر اینورترها در کمپرسور است. در یک تهویه مطبوع معمولی و غیر اینورتر، کمپرسور فقط دو سرعت دارد که می تواند دمای مطلوب خانه شما را حفظ کند . روشن و خاموش یا 100 درصد و 0 درصد. از سوی دیگر، یک کمپرسور اینورتر، موتور را به طور مداوم روشن نگه می دارد و سرعت را برای تغییر دما تنظیم می کند. این بدان معناست که توان مصرفی می تواند بین 0 تا 100 درصد متغیر باشد. این کار نسبت به روشن و خاموش کردن مکرر موتور از نظر انرژی کارآمدتر است.

کولر گازی اینورتر در مقابل غیر اینورتر مشابه دونده ماراتن در مقابل دونده سرعت است. سیستم تهویه مطبوع غیر اینورتر مانند یک اسپرینتر مسافت کوتاه است که در فواصل کوتاه انرژی بیشتری مصرف می کند. اینورتر دونده ماراتن است که با سرعتی ثابت پیش می رود و از نظر انرژی کارآمدتر است.

جمع بندی

در پایان باید در این مقاله ی بازرگانی دماکده دانست که هدف اصلی از خرید کولر گازی این است که خانه یا محل کار شما برای ساکنان در هنگام گرمای زیاد راحت باشد.

در حالی که کولر گازی اینورتر بهترین سرمایه گذاری  در این زمینه به شمار می رود و انتخاب مناسب به نظر می رسد، کولر گازی معمولی توسط کسانی که زیاد از آن استفاده نمی کنند ترجیح داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *