مقالات

چگونه مصرف برق کولر گازی را کم کنیم؟

چگونه مصرف برق کولر گازی را کم کنیم؟

چگونگی کاهش مصرف برق در کولرگازی و اسپلیت

با از راه رسیدن تابستان و روزهای گرم سال همه افراد سراغ روشن کردن کولرها می‌روند، اما نگرانی از مصرف برق کولر گازی حتی میزان مصرف برق کولر گازی در حالت فن لذت باد خنک کولر گازی را کمرنگ می‌کند امروز در این مقاله در بازرگانی دماکده به این موضوع می پردازیم.

برچسب انرژی و نکات کلیدی مصرف برق کولر گازی

در ابتدا بهتر است از اسپلیت ها یا کولر گازی استفاده نمائید که دارای اینورتر یا سطح مصرف انرژی A یا B باشند. اصولا اینورترها متناسب با میزان مصرف ، دور مورد نیاز موتور (کمپرسور) را افزایش یا کاهش می دهند.اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه کولرهای گازی اینورتر داشته باشید میتوانید مقاله مربوط به کولر گازی اینورتر را مطالعه کنید.

شما در هنگام مطالعه مشخصان فنی دستگاه به EER دستگاه مورد نظر توجه فرمایید شاید دستگاهی آمپر مصرفی کمی داشته باشد و راندمان سرمایشی ان به اندازه مورد نظر شما نباشد یعنی شما دستگاه ۲۴ هزار خریداری کردید ولی راندمان سرمایشی پایینتری دارد و باید بیشتر کار کند تا محیط شما خنک شود و باعث مصرف بیش از حد میشود.

 انتخاب مناسب ظرفیت دستگاه

کولر گازی متناسب با ظرفیت منزلتان انتخاب کنید. با این کار می توانید تا 20 درصد میزان مصرف برق دستگاه را کاهش دهید.

اگر در واحدهای طبقه آخر ساکن هستید و بالی واحد شما پشت بام است به دلیل تابش نور گرم خورشید به سقف ساختمان در تابستان و انتقال حرارت آن به واحد زیر سقف نا گریز باید به ازاء هر متر مربع از مساحت اتاق یا سالن برای مسکونی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ و اداری و تجاری ۹۰۰-۱۲۰۰BTU ظرفیت برودتی در نظر بگیرید.

اما در صورتی که در طبقات میانی ساختمان ساکن هستید به ازاء هر متر مربع می توانید برای مسکونی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ و اداری و تجاری ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ BTU ظرفیت برودتی برای کولر گازی اسپلیت مورد نیاز خود در نظر بگیرید.

امیدوارم از مطالب ما در این مقاله که در گروه بازرگانی دماکده براتون نوشته شده است راضی و بهره کافی را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *