مقالات

تفاوت بین کمپرسور T1 و T3 در کولر گازی ها

تفاوت بین کمپرسور T1 و T3 کولرگازی

تفاوت بین کولر گازی T1 و کولر گازی T3 چیست؟

با توجه به مناطق و آب و هوا کولرگازی و اسپیلیت به دو نوع تقسیم می شوند کولر گازی مناسب مناطق معتدل یا T1 و کولر گازی حاره ای T3 که مناسب مناطق گرم تر است.

امروز در بازرگانی دماکده به این مقاله میپردازیم که تفاوت  دو نوع اصطلاح معروف در کولر گازی اصطلاح T1  در کولر گازی و داکت اسپلیت به این معناست که کولر گازی با کمپرسور مربوطه شرایط کار در محیط معتدل را دارا می باشد یا به عبارت فنی تر کولر گازی توانایی کار در شرایط اب و هوایی نهایتا تا ۴۷ درجه سانتیگراد را دارا می باشد.

اصطلاح T3 در رابطه با کمپرسور کولر گازی یا داکت اسپلیت به این معنا می باشد که کولر گازی با کمپرسور T3 شرایط کار در محیط گرمسیری را دارا می باشد و فردی که در محیطی زندگی می کند که گرمای آن به بالای ۴۷ درجه سانتیگراد می رسد بهتر است از اسپلیتی با کمپرسور نوع T3 استفاده نماید.

تفاوت بین کمپرسور T1 و T3 کولر گازی

در بازار معمولا هنگام خرید کولر گازی به انواع کولر گازی T1 یا کولر گازی T3 بر میخورید. در این توضیحات بصورت لیستی برایتان توضیح دادیم که هریک از این کولرگازی ها چه مزایا و معایبی دارند.

  • موارد مصرف کمپرسورهای T1 مناطق معتدل خزری، فلات غربی، شمال غربی و مناطقی که هوای نسبتا معتدلی دارند.
  • موارد مصرف کمپرسورهای T3 مناطق فلات مرکزی که دمای هوا بسیار گرم و خشک و در جنوب هوا گرم همراه با شرجی و همچنین مناطقی که کولر گازی T1 در آن کار میکند ،می باشد.
  • تفاوت کمپرسورهای T1 و T3 در این هست که کمپرسورهای T1 نسبت به T3 از قدرت کمتری نسبت به تحمل دمای محیط برخوردارند.
  • کمپرسور T1 تا ۴۷ درجه و T3 تا ۵۷ درجه سانتیگراد دمای محیط را تحمل می کنند.

کمپرسور های کولر گازی از لحاظ سیستم کاری به سه مدل زیر تقسیم میشوند:

  1. روتاری که هم T1 و هم T3 دارند.
  2. پیستونی که فقط T3 دارد.
  3. اسکرال که فقط T3 دارد.

سخن پایانی

در این مقاله در بازرگانی دماکده کمپرسورهای T1 و T3 را تعریف نمودیم و دیدیم که هر یک مناسب آب و هوای خصوص به خود می باشند. بنابراین اگر قصد انتخاب و خرید کولر گازی و اسپلیت را دارید حتما به کلاس بندی آن توجه کنید. برای کسب اطلاعات مفیدتر و بیشتر درباره خرید کولر گازی T1 و یا کولر گازی T3 میتوانید با شماره تماس 09131615848 مهندس ایازی تماس حاصل بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *